Algemeen:
- Ik zal er alles aan doen om het paard proberen te helpen. In alle opzichten.
- Ik ben eerlijk en zal je geen dure toestanden verkopen waar je niks aan hebt.
- Kwaliteit en goede service staan bij mij hoog in het vaandel.
- In mijn werk neem ik altijd het welzijn van het paard serieus.
- Ik behoud altijd het recht om te stoppen met het werk als mijn veiligheid in het geding komt.
- Onze manier van bekappen heeft zich wetenschappelijk bewezen. Ik heb hier een uitstekende opleiding voor gevolgd.
- Zijn er eventueel andere problemen dan hoefproblemen zal ik proberen te kijken wat dit zou kunnen zijn, en je doorverwijzen naar een dierenarts,kliniek, paardentandarts,chiropractor, zadelmaker, fysiotherapeut ,masseur of iets dergelijks
- Jij bent altijd vrij om over te stappen naar een andere hoefsmid. Ik hanteer 24 uur opzegtermijn, opgaaf van reden is niet noodzakelijk, slechts gewenst. Een reden zou prettig zijn,omdat ik daar zelf een leermoment van kan maken.
- Ik ben ook altijd vrij om een klant-relatie te beëindigen. Je krijgt dan minimaal één maand opzegtermijn, maar ik zal altijd proberen te zorgen voor een bekapperiode termijn, om je genoeg tijd te geven een vervanger te zoeken.
- Ik ben vrij om de voorwaarden ten allen tijde te wijzigen.
Aansprakelijkheid:
- Zodra jezelf,een andere hoefsmid of bekapper aan jouw paard laat werken vervalt al mijn aansprakelijkheid direct.
- Mijn aansprakelijkheid is nooit meer dan maximaal twee keer het factuurbedrag.
- Ik zal aangeven welke omstandigheden minder gewenst zijn om mijn werk te kunnen doen. Denk hierbij aan voldoende licht, een erg onrustig paard, afleiding van honden,kinderen,weeromstandigheden. Ik ben niet aansprakelijk voor de gevolgen daarvan.
- Indien het paard door slechte hoefsmid-ervaringen of iets dergelijks gedragsproblemen heeft , is het noodzakelijk voor mijn en jouw veiligheid, dit vooraf aan mij kenbaar is gemaakt zodat ik hier rekening mee kan houden. Indien dit niet
vooraf verteld is,behoud ik mij het recht voor, om behandeling te stoppen en gemaakte kosten in rekening te brengen,ook al heb ik niets aan je paard kunnen doen.
- Ik neem géén verantwoordelijkheid voor oude blessures. Wel voor dingen die ik verkeerd zou kunnen doen.
- Voor verbetering van de hoefconditie is beweging/doorbloeding noodzakelijk. De hoefcondites zullen veel langzamer verbeteren als je paard 15 uur of meer per dag op stal moet staan. Bij oudere of erg gespierde paarden heeft verbetering meestal meer tijd nodig (vaak een hele bekapperiode van ongeveer 8 weken). Mocht je binnen deze tijd bezorgdheden hebben ,kun je natuurlijk contact met mij opnemen en zal ik kijken voor een oplossing of eventueel geruststelling. Als je dit niet doet vervalt ook mijn aansprakelijkheid.
- Slechte voedingen/of veel suikers zullen het resultaat vertragen.
- Ik ben niet de vervanger van je dierenarts of kliniek. Voor het stellen van een diagnose moet je naar je dierenarts of kliniek.
- Ik ben niet aansprakelijk voor eventuele schadelijke gevolgen van (verkeerd geïnterpreteerde) informatie van mijn website.
- Ik ben niet aansprakelijk voor schade of ontevredenheid voortvloeiend uit het opvolgen van mijn tips.
Privacy:
- Ik ga zorgvuldig om met jouw gegevens. Jouw gegevens zullen zonder jouw uitdrukkelijke toestemming nooit aan derden worden doorgegeven.(soms heeft een dierenarts het nodig,na jouw toestemming zal ik dat persoonlijk overhandigen)
- Ik hanteer beroepsgeheim
- Je e-mailadres wordt uitsluitend gebruikt voor ons onderlinge contact.
- Je e-mailadres zal bij gelijktijdig mailen van klanten onzichtbaar zijn.
Betaling & kosten:
- Betaling particulier uitsluitend contant (of vooraf per bank)
- Betalingen van bedrijven op rekening moeten binnen 8 dagen op mijn rekening bijgeschreven staan.
- Bij overschrijding betalingstermijn wordt in spoedgevallen pas na betaling factuur een bezoek van mij gedaan.
- De basistarieven kunnen op 1 januari ieder jaar worden aangepast.
- Er is betaald wanneer ik contant geld ontvangen heb, of als het bedrag op de rekening staat bijgeschreven.
- Facturen met BTW specificatie zijn uiteraard mogelijk
- Eventueel andere extra kosten worden vooraf met jouw besproken.
- Mijn basistarieven zijn telefonisch of per email opvraagbaar.
- Herinneringen volgen iedere 8 dagen na de factuurdatum/ herinneringsdatum en brengen €5,- administratiekosten per herinnering met zich mee. Na de tweede aanmaning zal de vordering uit handen worden gegeven aan een incassobureau.
- Incassokosten zijn altijd voor de klant.
- Bij wanbetaling vervallen alle komende,reeds gemaakte, afspraken
Afspraken:
- Ik zal zoveel mogelijk, zover ik kan, rekening houden met jouw agenda.
- Mocht je twijfelen of een bezoek nodig is, maak foto’s van voor en onderkant van een hoef,email die naar mij toe en dan kan ik misschien een bezoekje uitstellen.
- Mochten er omstandigheden zijn waardoor mijn bezoek beter uitgesteld kan worden,ook al is het op het laatste moment, graag gewoon even bellen. (zoals stress,onweer, een geboorte of andere onverwachte omstandigheden)
- Ik hou ervan om op tijd te zijn en meestal lukt dit ook. Mijn tijd is kostbaar, dus ga ik met hetzelfde respect met jouw tijd om.
- Ik ben maximaal 10 minuten eerder of later dan afgesproken. Mocht het voorkomen dat ik toch niet red, krijg je op tijd een telefoontje.
- Mijn advies is om direct een nieuwe afspraak te maken bij mijn laatste bezoek. ( praktijk wijst uit dat mensen toch vergeten te bellen voor een afspraak ,wat de gezondheid van het paard niet ten goede komt)
- Wil je hierin vrij blijven ,houdt er dan rekening mee dat het 2 tot 3 weken kan duren voordat nieuwe afspraak ingepland kan worden.
- Mocht je je bedenken en een bezoek niet op prijs stellen is een telefoontje of bericht 24 uur voor die afspraak voldoende.
- Kosteloss afzeggen of verzetten van een gemaakt afspraak kan tot 24 uur voor de afspraak.
- Houdt er rekening mee dat verzetten op heel korte termijn misschien niet mogelijk is ivm drukke agenda Indien mogelijk zo lang mogelijk van te voren een afspraak verzetten. Ik zal natuurlijk mijn best doen om je toch ergens bij te plannen.
- Als het aantal paarden verandert ten opzichte van de vorige keer graag dit op tijd aan mij doorgeven. Als ik namelijk onverwacht langer/korter bij jouw werk, kom ik te laat bij de volgende afspraak en eventueel ook de daaropvolgende..
- Mocht ik op jouw moeten wachten kan ik je om een vergoeding daarvoor vragen als ik dat nodig vind.
- Ben je onze afspraak vergeten ,dan zal ik een vergoeding daarvoor met je moeten overleggen indien ik dat nodig vind.
- Bij ziekte of blessure van mijn kant wordt er veel moeite gedaan om voor goede vervanging te zorgen . Je bent vrij om hier wel of niet gebruik van te maken.
- Als je paard moeilijk is door angst voor de hoefsmid wil ik dit van te voren weten. Dit kost namelijk extra tijd en dat neem ik graag voldoende om alle mogelijke stress weg te nemen.
Praktisch zaken:
- Ik wil het paard kunnen zien lopen in stap en draf voor en na het bekappen(indien dit fysiek en qua weersomstandigheden mogelijk is)
- Ik laat mijn telefoon zoveel mogelijk in de auto om afleiding te voorkomen. Jullie hebben het recht op mijn volledige aandacht. Als het toch nodig is mijn telefoon paraat te houden zal ik dit melden.
- Je verschaft een degelijke, schone liefst vlakke werkplek ,waar eventueel in de schaduw of droog kan worden gewerkt.
- Bij extreme weeromstandigheden zal de afspraak worden verzet als ik toch buiten moet staan. (bij -10 graden en oostenwind of +35 graden in de volle zon)
- Je haalt zelf het paard uit de wei of stal.
- Je houdt zelf je paard vast, aan een los touw.
- Honden zoveel mogelijk uit de buurt houden van het paard als ik aan het werk ben. Een hond kan hierbij ernstig verwond raken en daarbij is het voor mij niet prettig werken als voortdurend een hond voor mijn neus loopt.
- Verder zijn er individueel afspraken te maken wanneer wij elkaar en ik de paarden, beter kennen
Tekst met dank aan Jill Rietman/ Filipa (c)